اولین اقدامات اشخاصی که با تصادفات رو به رو می شوند

 

اولین اقدامات اشخاصی که با تصادفات رو به رو می شوند

 

DRABCH اولین اقدامات درمانی و مراقبتی می باشند که هر شخصی که با تصادفات رو به رو می شود باید آنها را در نظر داشته باشد .

افراد با تجربه در زمینه کمکهای اولیه ، خدمه آمبولانس ، پرستاران و متخصصین پزشکی – همه از این عبارت DRABC با خبر و مطلع هستند .

 

خطر = D 

واکنش = R 

راه هوایی Air Way=  A

تنفس Breathing  =   B

گردش خون Circularation  =  C 

خونریزی Hemorrhage  =  H

 

D  :......

 



ادامه مطلب
[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

جستجو ونجات چيست و چطور مي توان آنراپيدا كرد ؟

مراحل جستجو ونجات:

 بالانس زمان و به انجام رساندن هر يك از عناصر چهار گانه بينهايت متغير است .

جهت دریافت فایل PDF کلیک کنید


[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

جملات کوتاه زندگی بخش♥♥♥

1- بیشترکسانی که دچار استرس عصبی می شود و سابقه بیماری ندارد علائمی  شامل چنگ شدن اندامها و لرزش و ضف و بی حال و مشکلات گفتاری در انها دیده می شود

2-بهترین کمک به بیماران و مصدومینی که دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند باز کردن راه هوایی و نگه داشتن انها به پهلو چپ است

3-از باز کردن دهان با جسم سخت و یا انگشت در بیماران در حال تشنج جدا خوداری نمایید

4-بهترین کمک به بیمار تشنجی جلوگیری از برخورد با اجسام محیط  است و هرگز از لرزشهای بدن این بیماران جلوگیری نکنید

5-در یک بیمار  با سابقه مشکلات تنفسی که علایمی مانند سرعت تنفس زیاد  و نامنظم و داشتن پوست سرد  و مرطوب و تیره وتنفس بریده بریده و ناکافی  را دارد از علایم بروز خطر است

6-سکته مغزی و حملات قلبی و مسمومیت داروئی و برق گرفتگی و سرما زدگی و ضربات به سر و گردن  و عفونتهای راه هوایی از علل شایع ایست تنفسی است

7-تجمع و ازدحام در سر صحنه تصادف باعث اختلال در کمک رسانی  به مصدومین و افزایش احتمال تصادف مجدد می شود

8-هشدار..به هیچ وجه  اجسامی  که در اثر یک حادثه در بدن مصدوم فرو رفته خارج نکنید و منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید

 

 



ادامه مطلب
[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

زخم معده

تا همين چند سال گذشته،احتمالأپزشكان هم مانند ساير افراد،مبتلايان به زخم معده را تقريبأ از خوردن هر غذايي منع ميكردند و
از بيماران مي خواستند كه تسليم پرزكهاي چشايي زبان خود شوند وديگر در بند طعم غذا نباشند.
دكتر"استيو گولد اشميد"در اين باره ميگويد:امروزه رژيم هاي خاص معده،از جمله رژيم ملايم رايج نيز از رده خارج شده اند و هيچ مدركي دال بر درمان زخم معده در نتيجه تغيير در برنامه غذليي،وجود ندارد."
دكتر"گولد اشميد" ميگويد:زخم معده خوب ميشود ولي مجددأ عود ميكند.بنابراين دراينجابه ذكر نكاتي مي پردازيم كه در بهبود زخم موثراست



ادامه مطلب
[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

اسکان و آوار

مقدمه

در جريان هر حادثه و بحرانى به گروهى از مردم صدمه وارد مى شود و آنها را از خانه و كاشانه خود بيرون مى كشد نخستين مؤلفه مديريت بحران پس از امداد و نجات مصدومين و افراد جان سپرده به اسكان موقت بازماندگان و سامان دادن به وضعيت بهداشت،تغذيه و سرپناه اختصاص دارد .برقرارى امنيت عمومى و ممانعت از غارت اموال باقيمانده و ده ها مورد ديگر نيز بايد پيش بينى و همزمان به مورد اجرا گذارده شود.
جابه جایی جمعیت:

زمانی که جابه جایی بی اختیارو یا سازمان یافته جمعیتی رخ می دهد، نیازهای اضطراری به تامین امداد همگانی احساس می شود،

...........



ادامه مطلب
[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

بیماران اورژانسی در یک نگاه

بیماریها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می گردند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادی - درمانی ، منجر به صدمات عضوی و یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار میشود. در کشورهای مختلف جهان برای کاستن از عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری ها و حوادث اورژانس، سیستمی موفق و کارآمد با عنوان " خدمات فوریت های پزشکی یا EMS" طراحی شده است که وظیفه این سیستم، ارائه خدمات درمانی بر بالین بیمار در موارد اورژانس و در صورت نیاز ، انتقال به مراکز درمانی است. این سیستم در ایران با عنوان فوریت های پزشکی 115شناخته می شود.



ادامه مطلب
[ 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

گرما زدگی

 


گرمازدگي‌ عبارت‌ است‌ از بيماري‌ ناشي‌ از قرار گرفتن‌ طولاني‌مدت‌ در معرض‌ حرارت‌ زياد، نخوردن‌ مايعات‌ به‌ حد كافي‌، يا خوب‌ كار نكردن‌ مكانيسم‌هاي‌ تنظيم‌ حرارت‌ در مغز. اين‌ حالت‌ مي‌تواند در هر سني‌ رخ‌ دهد، اما در سالمندان‌ شايع‌تر است‌.
    علايم‌ شايع‌
خستگي‌ گرمايي‌:
منگي‌، خستگي‌، غش‌، سردرد
رنگ‌ پريدگي‌ و مرطوب‌ بودن‌ پوست‌
تند و ضعيف‌ بودن‌ نبض‌
تند و سطحي‌ بودن‌ تنفس‌
گرفتگي‌ عضلاني‌
تنشگي‌ زياد گرمازدگي‌:
غالباً قبل‌ از اين‌ مرحله‌، خستگي‌ گرمايي‌ و علايم‌ آن‌ وجود دارد.

............



برچسب‌ها: گرماگرمازدگیتشنجگیجیهوشیاریمصدومالکل

ادامه مطلب
[ دو شنبه 31 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

ویزیت رایگان

به مناسبت هفته زن وبا همکاری کمیته زنان خانه دارامور داوطلبان وکمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان سراوان ویزیت رایگان توسط خانم دکتر میر مرادزهی دندانپزشک وخانم دکتر محمد دوست متخصص داخلی .وهمچنین تست قند خون وفشار خون توسط نیروهای هلال احمر انجام شد.



برچسب‌ها: تست، قند خون، فشار خون،
[ سه شنبه 25 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

سوالات متداول

سوالات متداول

۱-      برای داوطلب شدن و شرکت در فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر باید از کجا شروع کنیم؟

 افراد علاقمند به شرکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه‌ی جمعیت هلال‌احمر می‌توانند در تهران با مراجعه به معاونت داوطلبان  جمعیت هلال‌احمر استان تهران و در شهرستانها با مراجعه به واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان خود تقاضانامه داوطلبی در جمعیت هلال‌احمر را دریافت و با پر کردن آن و قبول شرایط مندرج در تقاضانامه داوطلب جمعیت هلال‌احمر شوند. برای داوطلبان، کارت داوطلبی جمعیت هلال‌احمر صادر می‌شود.

۲-     برای خدمت داوطلبانه در مباحث امداد و نجات چطور می‌توانیم با جمعیت هلال‌احمر همکاری می‌کنیم؟

     ورود به سازمان امداد و نجات از مسیر عضویت در سازمان جوانان می‌گذرد. اعضای جوانان پس از گذراندن دوره‌های  کمکهای اولیه و فعالیتهای مشخص دارای درجه امدادیاری می‌شوند. هر ساله تعداد مشخصی از امدادیاران سازمان جوانان پس از گذراندن آزمون سازمان امداد و نجات جهت ادامه ارتقا و کسب درجات بالاتر و سازماندهی در تیمهای تخصصی و بکارگیری در حوادث و سوانح، در طی مراسم تحلیف تحویل سازمان امداد و نجات می‌شوند.

 اما اعضایی که با پر کردن فرم عضویت مستقیما به عضویت سازمان امداد و نجات درمی‌آیند باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و بر اساس تفکیک سنی (زیر ۲۹ سال و بالای ۲۹ سال) به سازمان جوانان و داوطلبان نیز جهت عضویت معرفی می‌شوند.

حداقل سن ورود به دوره امدادگری ۱۶ سال تمام و حداقل سن ورود به دوره نجاتگری ۱۸ سال تمام است



برچسب‌ها: سوالات، متداول،ارتباطات ،هلی کوپتری ، نوید

ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]

درد دل امدادگران (عید سال 94)

 

 

با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی امدادگران و نجاتگرانی ک پا در عرصه امداد و نجات نهاده و داوطلبانه برای نجات مردم از جان خودت میگذرند تا دیگران در آسایش و آرامش باشند.

کسانی که ازبهترین تعطیلات و خوشگذرانی های خود برای رفاه حال هموطنان میگذرند
با این حال این عزیزان دچار نا ملایماتی از جانب مسئولین امر قرار میگیرند که واقعا جای تاسف بسیار دارد برای مسئولین بالا دست که قدردان زحمات این عزیزان با حرکاتی ناشایست میشوند.
تمام دلخوشی امدادگران و نجاتگران پرداخت ماموریت های متفرقه است ک هر سال دچار ناملایماتی از قبیل پرداخت نکردن یا کمتر از حق انان پرداخت شدن است یا اینکه عیدی پایان سال که چند اولویت برای پرداخت عیدی طی دستور العمل میفرستن که در وحله اول بسیار خرسند کننده است ولی چیزی که می بینیم حتی کمتر و پایین تر از اولویتهای تعیین شده یا کمترین اولویت است با این حال فرقی نمیکند برای مسئولین امر که فرد چقدر کار میکند یا زحمت میکشد چون در پایان سال عیدی داده شده برای همگی یکسان یا پایین ترین حد است که در این صورت شرکت در مناسبت ها و همایش ها و برنامه ها و مسابقات شرکت نکردن آن و حضور مستمر نداشتن بهتر از حضور داشتن است
ولی دلم برای مسئولین امر میسوزد که نمیتوانند کمترین تقدیر و تشکر ممکن رو از این امدادگران و نجاتگران بکنن که داوطلبانه در هر عرصه ای حضور دارند.

با تشکر


[ سه شنبه 25 فروردين 1394 ] [ ] [ نصیر بزرگ زاده ]
[ ]